Szerverszabályzat

1. Alapszabályok

1.1 A szerver alapszabályai

1.1.1 A szabályok nem ismerete nem mentesít az esetleges szankciók alól! A szerverre való csatlakozással automatikusan elfogadottnak kell tekinteni a szabályzatot.
1.1.2. A szerver amerikai jogszabályokra épül, melyektől egyes esetekben a játékmenet eltérhet. Ez minden esetben külön jelölve van.
1.1.3. Amennyiben valaki a szerverszabályzat ellen vét, úgy vele szemben szankció szabható ki. A szankció mértékét az adminisztrátori büntetőkönyv rögzíti. Ettől minimálisan az eljáró adminisztrátor eltérhet.
1.1.4. A szerveren és annak minden egyéb fórumán (weboldal, Discord stb.) tilos a játékostársak nyílt vagy burkolt szidása, megfélemlítése, bántása.

1.1.5. Tilos minden olyan, másokat zavaró viselkedés, amely megbotránkoztatást okoz, és nem köthető közvetlenül az adott szituációhoz, például hányás, böfögés stb.

1.1.6. Tilos bizonyos RP-szituációk lejátszása, kivéve, ha minden jelenlévő fél egyértelműen OOC beleegyezett és azt feltehetően más nem zavarhatja meg.
Ezek a következők:
– szexuális aktus (beleértve az önkielégítést is)
– szexuális erőszak
– holttest gyalázása
– öncsonkítás
– kínzás
– öngyilkosság

1.1.7. Tilos más játékost a hangja alapján felismerni, amennyiben az maszkban van.
1.1.8. A szerveren tilos a karaktert játszó személy nemétől eltérő karakter megszemélyesítése. (csak Voice alapú szerveren!)
1.1.9. Minden esetben tisztelni kell más játékosokat, az általuk választott RP-t és RP-szituációkat.


1.1.10. Minden esetben törekedni kell, hogy minden szituációt elsődlegesen IC oldjanak meg a felek.
1.1.11. Tilos minden olyan cselekedet, amiből egyértelműen a saját karakter halála (halál RP) következik.
1.1.12. Tilos egynél több karakter használata a szerveren.
1.1.13. Minden esetben a kölcsönös engedés szabályait kell figyelembe venni.
1.1.14. Tilos a hangtorzító használata.
1.1.15. A szerveren kötelező a megfelelő /me /do /try használata.
1.1.16. Tilos a /me /do /try parancsok gyorseléréssel való használata (bind, vágólapról másolás stb.)

 

2. Alapfogalmak

2.1. MG, azaz MetaGaming. Minden olyan OOC megszerzett információ, amely IC felhasználásra kerül MG-nek minősül. Ilyen lehet például, ha egy streamet nézek és az ott látott információt felhasználva hozok meg egy döntést, vagy ha a játékon kívül (Discord, Messenger stb.) cserélek információt.

2.2. DM, azaz DeathMatch. Tilos minden megalapozott indok nélküli gyilkosság. Minden esetben azt kell figyelembe venni, hogy a karakter személyisége/munkája/egyéb tulajdonságai alapján megalapozott-e a gyilkosság. Tehát az, hogy egy gettóban felnőtt bandatag egy rablás közben a neki ellenálló sértettet megkéseli, az nem biztos, hogy DM. Viszont, itt minden esetben mérlegelni kell és figyelembe venni a karakter előéletét, jelenlegi helyzetét.

 

2.3. SK, azaz SpawnKill. Azt az esetet nevezzük így, amikor egy játékost úgy ölnek meg, hogy nem volt esélye a védekezésre/visszatámadásra, hiszen abban a pillanatban érkezett az RP helyszínére. Ennek a gyakorlati példája, ha egy interiorba belépve a támadónak előbb betölti a játékostársa karakterét, így megöli azt, nem hagyva esélyt a társának a védekezésre.

2.4. RK, azaz RevengeKill. Minden olyan cselekedet, amikor a karakter halálát követően az éledés után visszatér a halála helyszínére, hogy végezzen támadójával.

 

2.5. DB, azaz DriveBy. A járművel való gyalogosok elütését jelenti.

2.6. PG, azaz PowerGaming. Minden olyan cselekedet, amelyre a karakter nem lenne képes vagy karakteridegen, az PG-nek minősül. Leggyakoribb példája a hősködés.

2.7. NonRP. Minden olyan cselekedet, ami nem fér bele az aktuális RP szituációba. Például egy életéért küzdő elrabolt személy dalolászni kezd.

 

2.8. ForceRP. Minden esetben, ha egy játékos interakcióba lép egy másikkal meg kell adni neki a reagáláshoz való jogot, nem lehet rákényszeríteni/belekényszeríteni egy RP-szituációba. Amennyiben olyan cselekedetet szeretnénk RP-zni, amihez a karakter valószínűleg önszántából nem járulna hozzá, a /do ellenkezik? vagy /do együttműködik? vagy ezen esetek variánsait kell alkalmazni. Amennyiben a játékos ellenkezni szeretne, akkor azt egyértelműen ki kell fejtenie, hogy miként teszi (a PG szabályait figyelembe véve) azt. Célszerű a forceRP-t elkerülendő egy /try parancsot használni. Nem lehet rákényszeríteni egyik játékost sem, hogy kulcsait adja át, vagy számlájáról (frakciószámla is) pénzt vegyen le.

 

2.9. CK, azaz CharacterKill. Ez a karakterem végleges, visszavonhatatlan halálát jelenti.

2.10. forceCK, azaz a kényszerített CharacterKill.

2.11. IRL, azaz InRealLife, tehát a valóságban.

2.12. IC, azaz InGanme. Minden, ami a játékon belül történik.

2.13. OOC, azaz OutOfCharacter, tehát minden olyan információ, amit a karakter nem tud, afféle kitekintés.

2.14. LF, azaz LoreFriendly. Ezzel a kifejezéssel illetünk minden olyat, ami a játék alapvető ökoszisztémájába beleillik, például az ismert és felismerhető IRL járművek játékbeli neve.

 

3. Karakterkészítési szabályok

3.1. A karakter nevét a következőképp kell megadni: Keresztnév Vezetéknév. Kettő vagy több keresztnév nem adható.

3.2. Tilos minden ismert személy (valós vagy kitalált) nevének használata.

3.3. A karakter öltöztetésénél törekedni kell a megfelelő megjelenésre, nem lehet meztelen, vagy direkt végtagok nélküli stb.

 

3.4. Születési helynek elsősorban LF-nek vagy a karakter előtörténetébe illőnek kell lennie.

3.5. Törekedni kell, hogy amerikai karaktert személyesítsünk meg. Ettől eltérni lehet, ugyanakkor ebben az esetben az adminisztrátorok kötelezhetik a játékost egy 2.000-5.000 karakteres karaktertörténet megírására vagy a karakteradatok megváltoztatására.

 

3.6. Csak abban az esetben van lehetőség családi köteléket RP-zni, amennyiben a választott leendő családtagnak tudomása van róla és egyértelműen bele is egyezett.

3.7. Törekedni kell a választott karakter jelleméhez tartozó kinézet megválasztására.

3.8. A voice szerveren a választott karakter nemének minden esetben meg kell egyeznie az őt játszó személy nemével. Ettől bizonyos esetben eltérni lehet, viszont ehhez szükséges egy előzetesen megírt 5.000-10.000 karakteres karaktertörténet megírása, amit az adminisztrátori csapatnak jóvá kell hagynia.

4. Segítségkérés

4.1. A játékon belüli segítségkéréshez a /report [segítségkérés leírása] parancs használható.

4.1.2. Törekedni kell arra, hogy röviden, lényegre törően leírjuk, mi a pontos ok, ami miatt segítséget kérünk.

4.1.3. Tilos az olyan és azokhoz hasonló segítségkérések, mint „gyere ide” vagy „gyere már, segítség kell”

4.2. Tilos már zajló RP-szituáció segítségkéréssel való megzavarása, akadályozása. Amennyiben fennál a lehetősége, hogy a szituációban szabálysértés történt, úgy segítséget lehet kérni, ekkor egy adminisztrátor fogja a szituációt megvizsgálni és dönteni, hogy közbe kell-e avatkoznia vagy sem. Ugyanakkor elsődlegesen törekedni kell az RP zökkenőmentes befejezésére.

 

4.3.1. Amennyiben a segítségkérésre belátható időn belül (5-10 perc) nem érkezik válasz, úgy lehetőség van a Discord szerver erre szolgáló csatornáján további segítséget kérni. Ugyan ezt kell alkalmazni akkor is, amennyiben nincs elérhető adminisztrátor a szerveren.

4.3.2. Amennyiben a Discord szerver segítségkérés csatornáját kell használni, úgy itt is érvényesek a 4.1.2-4.2.3. szabálypontok alkalmazása.

4.4. TILOS adminisztrátort privát üzenetben megkeresni.

4.5. Az alaptalan és/vagy zavaró segítségkéréseket szankcióval sújthatjuk.

5. Frakcióspecifikus szabályok

5.1. A rendvédelmi vagy közszolgálati munkát végző játékosok kivételével mindenki számára korlátozás nélkül van lehetőség illegális ügyletekben részt venni.

5.2. A közszolgálati munkát végzők megkötésekkel vehetnek részt illegális ügyletekben. Számukra tilos minden olyan cselekedet, amely egy másik karakter egyértelmű halálához vezet(het).

5.3. Tilos a korrupció a rendvédelmi frakciótagoknak, kivétel nélkül.

5.4. A frakcióleader ás alleader semmilyen illegális ügyletben nem vehet részt.

 

5.5. A frakcióleader köteles a frakciófizetéseknél az erről szóló táblázatot alkalmazni, attól minimális részben eltérhet, viszont a kezdeti fizetés nem lehet kevesebb, mint 500 dollár, a legmagasabb fizetés pedig nem lehet több, mint 6500 dollár.

5.6. A frakcióleader (vagy erre megbízott tag) saját körben dönthet, hogy kit vesz fel, rúg ki vagy kinek a felvételét utasítja el. Ezen döntést befolyásolni tilos.

5.7. Amennyiben valaki felvételt nyert egy frakcióba, úgy a játékos a felvételt követő 10 napig nem válthat frakciót. Kiléphet az adott frakcióból, vagy dönthetnek az elbocsátása mellett, viszont új frakcióba csatlakozni csak 10 nap elteltével tud.

 

5.8. A frakcióleader hozhat specifikus szabályokat a frakciótagoknak, viszont ezek nem mondhatnak ellent a szerverszabályzatnak. Az ilyen szabályokat/szabálymódosításokat minden esetben elérhetővé kell tenni az adminisztrátorok és a frakciótagok számára. Speciális esetben az adminisztrátorok ezen módosításokat elutasíthatják.

5.9. Amennyiben egy adott frakció tagjainak legalább 80%-a (törtszám esetén lefelé kerekítve) a leader leváltását kéri úgy őt pozíciójából el kell távolítani, mérlegelés nélkül.

 

5.10. Alapmunkajárművet vagy frakciójárművet tilos magáncélra felhasználni. Olyan esetek, amik az RP szerint megengedhetők, elvégezhetők. Tehát, például ilyen járművel ételt-italt vásárolni lehet, viszont helikoptert bérelni nem.

5.11. Tilos a saját tulajdonban lévő (vagy bérelt) járművel frakciófeladatot végezni.

6.11. A frakciókhoz tartozó számláról pénzt levenni és azt magáncéllal felhasználni tilos.

6.12. Amennyiben a frakció rendelkezik munkaruhával, úgy a munkavégzés alatt a használata kötelező.

 

6. Illegális szervezetekkel kapcsolatos szabályok

6.1. Minden esetben törekedni kell a gyilkolás elkerülésére és így megoldani az adott szituációt.

6.2. Minden illegális cselekedet előtt mérlegelni kell, hogy a valóságban mennyire lenne az reális. Tehát, emberrablás esetén a túszokat bújtatni egy irodaházban, ami feltehetőleg kamerákkal bőven fel van szerelve, vagy a városháza épülete előtt ATM-kazettákat bontani nem reális, akkor sem, ha hajnali 3 óra van. Minden esetben úgy kell tekinteni a városra, hogy ott több millió ember él, folyamatos a nyüzsgés.

 

6.3. Lehetőség van közintézményeket lerohanni, blokád alá venni, viszont itt is figyelembe kell venni a 6.2. pontot. Lehet reális, ha egy milícia 30 fővel egy kisebb sheriff-hivatalt elfoglal vagy ha egy feldühödött 200 fős tömeg a polgármester leváltását kérve megrohanja a városházát.

6.4. A szerveren elérhető az illegális frakciók számára számtalan egyedi lehetőség, például felvásárló üzletek. Az ilyen helyeken tilos a játékosokat bevárni (campelni) csak azért, hogy kifosszuk őket, vagy rendőrként elfogjuk őket.

 

6.5. Rablótámadás, emberrablás, egyéb illegális cselekedet közben tilos a másik fél meggyilkolása alapos indok nélkül, amennyiben együttműködő volt. Nem alapos indok, ha a sértett fél félrebeszél, nehezen együttműködő. Ugyanakkor alapos indok, ha olyan információt szerez meg, ami felfedheti a támadó(i) kilétét. Viszont, figyelembe kell venni a szabályzat 11.8 pontját, tehát egyedileg kell mérlegelni (a PG szabályainak betartása mellett), hogy reális-e a karakter életében egy gyilkosság.

7. Cégrendszer, cégalapítási szabályok

7.1. A szerveren lehetőség van saját cég alapítására, az RP színesítése illetve haszonszerzés céljából. Ennek a menete mindig az SAG által kiadott hatályos szabályozás szerint történik.

8. Autósüldözés/járművezetés szabályai

8.1. Egy autósüldözés minden esetben addig tart, amíg valamely fél járműve mozgásképtelenné nem válik, vagy túl nagy baleset nem éri (például egy hegyről való lecsúszás, levegőben többször megpördülő jármű stb.).

8.2. Amennyiben az üldözött járművet közrefogták, úgy a kölcsönös engedés szabályai szerint az üldözés véget ért, az üldözöttet elkapták.

8.3.1. Amennyiben négykerekű járművel közlekedünk (nem csak üldözés esetén!), úgy 1 megrongálódott kerékkel még tovább lehet haladni, viszont ebben az esetben a megengedett maximális sebesség 50 km/h. Amennyiben a jármű (esetleges szerelvényeivel együtt) több, mint 4 kerékkel rendelkezik, úgy 2 megrongálódott kerékkel haladhat tovább, szintén 50 km/h maximális sebességgel. Négynél kevesebb kerékkel rendelkező járművel nem lehet tovább haladni, amennyiben akár egy kerék is megrongálódásra kerül.

 

8.3.2. Amennyiben a 8.3.1. szabály szerint több kerék sérült a járművön, úgy azzal azonnal meg kell állni.

8.4. Bármely járművet vezető személy nem használhat fegyvert, amíg a jármű mozgásban van. A jármű utasa korlátozás nélkül használhat fegyvert.

8.5. Amennyiben a jármű vízbe csúszik, vagy bármely más, a valóságban totálkárral járó esetet szenved el, úgy arra totálkárosként kell tekinteni. Tovább nem használható, szerelőt kell hívni (vagy más módon gondoskodni a javításáról).

8.6.1. Amennyiben a jármű (nem csak autósüldözés esetén!) karambolt szenved el, vagy tereptárgynak ütközik, táblát dönt ki stb. úgy kötelező azt RP-zni. Részletes /do használata kötelező.
Például, nem megengedett: /do kocc | /do megrázkódik
Például, megengedett: /do megremeg, az öv megfogja, de szerencsére nem esik baja | /do megremeg, beüti a fejét, fájlalja a jobb térdét, de nem vérzik
Ez az üldöző és üldözött félre is vonatkozik!
A szabály alapvető célja, hogy -ahogy a való életben is- amennyiben karambolt szenved valaki, úgy bizonyos ideig elveszti az uralmat a járműve felett, vagy a karamboltól akár pillanatnyi látásvesztést is szenvedhet. A /me /do megfelelő használata ezt az időkiesést szimulálja.

 

8.6.2. Olyan tereptárgyakat, amelyek az autó lassulását/törését nem okozzák (például kisebb táblák), autós üldözés esetén nem szükséges RP-zni.

8.7. Minden járművel csak rendeltetésének megfelelő módon lehet közlekedni. Tilos a terepre alkalmatlan járművet offroad helyen használni.
8.7.1. Rendeltetésszerű használatnak minősül, ha egy repülőgép kényszerleszállás céljából az autópályát használja, ha egy helikopter szintén kényszerleszállás céljából a hegyoldalon kénytelen leszállni .Csak Offroad kategóriájú járművel, illetve terepmotorral és terepkerékpárral megengedett a terephasználat.


8.7.2. Semmilyen járművel nem megengedett a vonatsínek/metróalagutak használata vagy az egyéb kötöttpályás sínpárokon való huzamos haladás (ide nem értve, ha figyelmetlenségből keveredett valaki a sínpárra vagy az út egyértelműen alkalmas autó és kötöttpályás jármű egyidejű befogadására)
8.7.3. Légi járművek (elsődlegesen helikopterek) leszállása esetén nem kell vizsgálni, hogy a valóéletben a leszállás helyeként választott felület (amennyiben az egyenes) elbírná-e a járművet. Tehát, ha egy épület tetejére szeretnénk leszállni, akkor nem kell vizsgálni, hogy az üvegtető elbírná-e a valóságban vagy hogy az milyen anyagból (fa, pala, hungarocell stb.) készült.

9. Emberrablás szabályai

9.1. A szerveren lehetőség van emberrablást véghez vinni. Ehhez nem szükséges, hogy az elrabló(k) illegális szervezet (scriptes) tagja(i) legyen(ek).
9.2. Emberrablást véghez lehet vinni haszonszerzés céljából vagy megfélemlítés, zsarolás, egyéb okokból.
9.3. Egy túszejtés (legyen az bármilyen okú) nem lehet előre megbeszélve az elrabló és elrablott között.
9.4. Egy emberrablás nem tarthat tovább, mint 2 óra, kivéve, ha minden fél OOC beleegyezik. A számítást onnantól kell kezdeni, hogy az első tússzal interakcióba léptek.


9.5. Abban az esetben, ha a túszejtés célja egy másik illegális cselekedet biztosítása (boltrablás, ATM-fúrás stb.), úgy anyagi ellenszolgáltatás a túszokért nem kérhető. Kérhető viszont szabad út, helikopter, NASA űrsikló, két gombóc eperfagyi stb.
9.6. Amennyiben emberrablás történik, úgy a rendvédelem számára biztosítani kell a lehetőséget túsztárgyalásra.
9.7. Egy emberrablás esetén a maximálisan kérhető összeg 25.000 dollár/fő, de maximum 75.000 dollár. Van lehetőség háromnál több ember elrablására is, viszont ebben az esetben is a maximálisan követelhető összeg 75.000 dollár.


9.8.1. A szerveren vannak kiemelt fontosságú szerepet betöltő személyek (politikai/rendvédelmi vezetők), akikért magasabb váltságdíjat (100.000 dollár) lehet követelni. Viszont, abban az esetben, ha egy ilyen személy került elrablásra, úgy mást már nem lehet elrabolni.
9.8.2. Kiemelt szerepet betöltő személyek: rendőrfőnök, bíró, S.W.A.T. parancsnok.
9.8.3. Kiemelt szerepet betöltő személy elrablásánál a 2 órás korlátot nem kell figyelembe venni.
9.8.4. Abban az esetben, ha kiemelt szerepet betöltő személyt raboltak el, úgy szükségállapot kerülhet kihirdetésre és a cselekedetet terrorizmusnak tekinthetik (lásd: forceCK).


9.8.5. Kiemelt szerepet betöltő személyt csak a munkavégzéséhez egyértelműen köthető helyen lehet elrabolni. Tehát a saját lakásán, a kisboltban, a sarki bordélyházban nem.
9.9. Emberrablást követően az elrablóknak minden esetben a sikeres vagy sikertelen RP-t követően a szerveren kell maradniuk legalább 45 percet.
9.10. Egy sikeres vagy sikertelen emberrablást követően a túszejtők nem bonyolódhatnak újabb emberrablásba 3 napig.
9.11. Továbbra is tilos a játékost kényszeríteni, hogy kulcsait átadja (huzamosabb ideig) vagy számlájáról (akár frakciószámla) pénzt vegyen le.


9.12. Amennyiben az elrabolt személy a kormányzó, úgy a követelhető összeg maximuma 300.000 dollár. Ugyanakkor fontos tudni, hogy minden esetben terrorcselekménynek minősített esetről van szó, és a GSA lakossági felhívás keretén belül nyomravezetői díjat ad, 100.000 dollár értékben bárkinek, aki segítségével a bűnüldözési szervek megtalálják és sikeresen kiszabadítják a kormányzót.

10. Alapmunkát végzőkre és kezdő játékosokra vonatkozó szabályok

10.1. Alapmunkát végző és kezdő játékost elrabolni/kirabolni tilos, kivéve, ha egyértelműen OOC beleegyezik.
10.2. Alapmunkát végzőnek számít az, aki az alapmunkajárművet használja vagy az alapmunkát tevékenyen végzi.
10.3. Tilos továbbá minden alapmunkát végzőre gyakorolt illegális tevékenység az alapmunkavégzés helyszínén és annak 100 méteres körzetében (kivéve, ha az alapmunkát végző játékos ebbe OOC beleegyezik).
10.4. A kezdő játékos dönthet úgy, hogy nem él a védelemmel és ő kezdeményez mással szemben illegális cselekedetet. Ebben az esetben viszont elveszíti a védettségét és a továbbiakban nem kell rá kezdő játékosként tekinteni.

11. CK és forceCK

11.1. A szerveren lehetőség van CK-t kérni, illetve forceCK-t elszenvedni.
11.2.1. Amennyiben új karakterrel szeretnénk folytatni a játékot, úgy a fórum megfelelő oldalán CK kérelmet kell benyújtani.
11.2.2. CK kérelmet minden olyan játékos kérhet, akinek legutolsó CK-ja (vagy első karakterkészítése) után legalább 3 hónap eltelt.
11.2.3. Amennyiben az utolsó CK (vagy első karakterkészítés) óta eltelt idő 1-3 hónap, úgy a CK mérlegelés után elfogadható, amennyiben a játékos megír új karakterére egy 2.500-5.000 karakteres karaktertörténetet.


11.2.4. Egy hónapon belüli karakter CK kérelme automatikusan, mérlegelés nélkül elutasításra kerül.
11.3. ForceCK-t egy játékos több esetben is elszenvedhet, viszont ezt nem utasíthatja vissza. Amennyiben a forceCK-ra irányuló RP szabályszerű volt, úgy a játékosnak nincs joga visszautasítani azt.
11.4. ForceCK esetén mindenképpen egy nagyszabású RP kötelező. Továbbá, alapos, nyomós indok szükséges.


11.4.1. Amennyiben a rendvédelem egy többszörös visszaeső vagy életellenes bűncselekményt (halmozottan) elkövető vagy terrorizmussal összefüggésben elítélt személyt juttat börtönbe, úgy a sikeres börtönbe érkezés jelenti a forceCK megvalósulását. Ugyanakkor, forceCK előtt minden esetben bíróságra kell vinni az ügyet, a bírónak el kell ítélnie a játékost és a rendvédelemnek élve le kell szállítania őt a börtönbe. Amennyiben útközben merénylet éri a rabszállítót vagy a bíróság nem tartja megalapozottnak az ügyet úgy a forceCK meghiúsult.


11.4.2.1. Játékos játékos ellen is követhet el forceCK-t, bizonyos megkötésekkel.
11.4.2.2. Minden esetben nyomós, alapos indok kell, hogy a forceCK végbe mehessen.
Nyomós indok lehet:
– egy régóta húzódó bandaháború következtében az egyik banda vezetője holtan szeretné látni a rivális banda vezetőjét
– egy szervezeten belüli belviszály következtében a soron következő második el akarja távolítani a vezetőt
– szabályzat 5.9. pontja esetén forceCK történik.
– stb.


11.4.3. Amennyiben egy játékos forceCK-t szeretne elkövetni úgy azt egyedül nem tudja megtenni, ehhez fel kell keresnie az erre szakosodott szervezetet. Nekik minden információt át kell adnia a célszemélyről és arról, miért kívánja a halálát. Ez minden esetben IC történik. Az erre szakosodott szervezet tagja dönthet úgy, hogy elfogadja vagy elutasítja a forceCK igényt. Amennyiben pozitívan dönt, úgy ő fogja elvégezni a merényletet. Munkájáért ellenszolgáltatást kérhet.
11.4.3.2. Sikeres forceCK-nak minősül, ha a bérgyilkos megtalálja, felkutatja a célszemélyt és egy hosszabb RP (legalább 1 óra) következtében meggyilkolja. Sikertelen viszont abban az esetben, ha a bérgyilkos az RP következtében meghal. Ebben az esetben a forceCK nem sikerül, a merénylet meghiúsul. A felbérlő nem követelheti vissza az ellenszolgáltatást.
11.5. CK illetve forceCK esetén a játékos elveszíti minden vagyonát, beleértve az ingatlanait, ingóságait, járműveit, készpénzét és bankszámláján tárolt összegét. Egyedül a TP-re megvásárolt tárgyai maradnak meg.


11.6. CK esetén nem csatlakozhat ugyan ahhoz a szervezethez, nem folytathatja ott új karakterével az életét, ahol az előzővel abbahagyta. ForceCK elszenvedése esetén a karakter visszatérhet a szervezethez/frakcióhoz, ahol a forceCK előtt volt, viszont nem töltheti be ugyan azt a pozíciót, előröl kell kezdenie a ranglétrát.


11.7. Tilos a CK vagy forceCK kijátszása, vagyon kimentése, elrejtése.
11.8. A karakterfejlődés alapvető érték a szerveren. Ebből kifolyólag úgy kell játszani az adott karakterrel, ahogy arra a való életben is sor kerülhetne. Tehát, nem reális, ha valaki egyik hónapban újságíró, majd azt követően maffiavezér, majd kórházigazgató és végül ügyvéd. Abban az esetben, ha a játékos RP-je a valóságtól elrugaszkodott karakterfejlődést mutat, úgy az adminisztrátoroknak joga van CK-znia a játékost. Adminisztrátori CK esetén a főadmin-szuperadmin-vezéradmin dönthet együttesen úgy, hogy a játékos vagyontárgyait részben vagy egészben megtarthatja.


11.9. Amennyiben egy játékost CK vagy forceCK éri, úgy (amennyiben előző karakterének vagyona ezt meghaladta) kezdésnek 15.000 dollár vagyont kap.

12. Ingatlanokra vonatkozó szabályok

12.1. Az Amerikában ismert, „open-house” rendszer jellemzi a szervert. Ennek értelmében az eladásra kínált ingatlanok (kivétel az újra-eladás alattiak) minden esetben nyitva vannak, hogy meg lehessen nézni, körbe lehessen járni.
12.2. Az ilyen, nyitott ingatlanokba tilos bármilyen tárgyat elhelyezni (mivel az el fog veszni), illetve bármilyen, (az eladást elősegítő kivételével) RP-t játszani.
12.3. Tilos sajátként kezelni egy open-house-t. Tehát nem lehet rejtekhelyként használni, bulit tartani.